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국립순천대학교 GTEP사업단 창업팀, ‘2025 대한민국 학생창업주간-로컬임팩트마켓’ 대상 수상에 대한 상세정보
국립순천대학교 GTEP사업단 창업팀, ‘2025 대한민국 학생창업주간-로컬임팩트마켓’ 대상 수상
작성자 대외협력본부 등록일 2025.08.07

- 2Morrow 팀, 전국 최대 규모 청년 창업 교육·경진 행사에서 두각



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국립순천대학교(총장 이병운)는 제19기 지역특화청년무역전문가양성사업단(단장 이재은, 이하 GTEP사업단) 소속 2Morrow 창업팀 권찬주(경영학전공 4년), 홍참희, 최영훈(패션디자인학전공 4년), 임유빈(무역학전공 3년) 요원이 ‘2025 대한민국 학생창업주간 - 로컬임팩트마켓’에 참가해 한국장학재단 이사장상인 대상을 수상했다고 밝혔다.

이번 행사는 지난 7월 14일부터 18일까지 대전 충남대학교에서 열렸으며, 교육부·과학기술정보통신부·중소벤처기업부가 공동 주최하고, SCOUT사업단 등 창업교육 혁신 선도대학이 주관한 전국 최대 규모의 청년 창업 교육·경진 행사이다. 전국 초·중·고교생과 대학(원)생 약 1,700명이 참여했으며, 인공지능(AI)과 지역 연계형 산학협력 프로젝트를 중심으로 실전 중심의 몰입형 프로그램을 통해 청년 창업인의 실질적인 역량 강화를 목표로 운영되었다.

이 중 로컬임팩트마켓은 참가 학생들이 지역 기업과 협업하여 제품과 시장을 분석하고, 마케팅 전략을 기획·실행하는 실무형 프로젝트 기반 교육과정이다.

국립순천대학교 2Morrow팀은 로컬 기업‘RE:CORE’와 협력해 콘텐츠 기획, 시장조사, 랜딩페이지 설계, 뉴스레터 제작 등 온라인 마케팅 캠페인 전 과정을 수행하며, 실질적인 마케팅 솔루션을 제안했다.

‘RE:CORE’는 폐플라스틱을 재활용한 친환경 원단을 활용해 지속 가능한 패션을 실현하는 브랜드로, 환경 보호와 스타일을 동시에 추구하는 로컬 기업이다. 충남대학교에서 진행된 이번 행사를 통해, 2Morrow팀은 충남 로컬 기업인 RE:CORE의 판로 개척과 마케팅 활동에 실질적인 도움을 주고자 협업하게 되었다.

2Morrow팀은 실제 상품을 기반으로 한 차별화된 마케팅 전략을 수립하고 이를 실행으로 이어간 점에서 실행력과 창의성을 인정받았으며, ‘로컬임팩트마켓최종 발표회에서 한국장학재단 이사장상인 대상을 수상했다.

권찬주 요원(경영학전공 4)단순한 마케팅 지식 습득을 넘어 팀워크의 힘과 실전에서 필요한 커뮤니케이션 역량의 중요성을 절실히 느꼈다, “현장 전문가와 기업 관계자분들의 피드백 한마디 한마디가 실제 시장에서 어떻게 적용될 수 있는지, 그리고 실행력의 중요성을 많이 배울 수 있는 값진 경험이었다라고 전했다.

한편, 국립순천대학교 GTEP사업단(Glocal Trade Expert Incubating Program)은 산업통상자원부와 한국무역협회가 주관하는 지역특화청년무역전문가양성사업으로, 무역 실무 교육, 해외시장 조사, 수출 상담 및 전시회 참가 등 다양한 프로그램을 통해 실무 중심의 무역 인재를 양성하고 있다.


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SCNU GTEP Startup Team Wins Grand Prize at the 2025 Korea Student Startup Week ? Local Impact Market

- “2Morrow” team stands out at the nation’s largest youth entrepreneurship education and competition event


Sunchon National University (SCNU, President Lee Byung-woon) announced that the 2Morrow startup team from its 19th Glocal Trade Expert Incubating Program (GTEP, Director Lee Jae-eun) ? comprising members Kwon Chan-joo (senior, Business Administration), Hong Cham-hee, Choi Young-hoon (senior, Fashion Design), and Lim Yu-bin (junior, International Trade) ? won the Grand Prize (Chairman’s Award from the Korea Student Aid Foundation) at the 2025 Korea Student Startup Week ? Local Impact Market.


The event, held from July 14 to 18 at Chungnam National University in Daejeon, was co-hosted by the Ministry of Education, the Ministry of Science and ICT, and the Ministry of SMEs and Startups, and organized by leading entrepreneurship education universities including the SCOUT program. It is the nation’s largest youth entrepreneurship education and competition event, attracting about 1,700 participants from elementary, middle, and high schools, as well as universities and graduate schools nationwide. The program focused on hands-on, immersive projects centered on artificial intelligence (AI) and regional industry?academia collaboration, aiming to strengthen participants’ practical entrepreneurial competencies.


Among its components, the Local Impact Market is a project-based course in which participating students collaborate with local businesses to analyze products and markets, design marketing strategies, and implement them in practice.


SCNU’s 2Morrow team partnered with the local company “RE:CORE” to carry out the entire process of an online marketing campaign, including content planning, market research, landing page design, and newsletter production, ultimately proposing practical marketing solutions.


RE:CORE is a sustainable fashion brand that uses eco-friendly fabrics made from recycled plastic waste, pursuing both environmental protection and style. Through the Chungnam-based collaboration, the 2Morrow team sought to support RE:CORE in expanding its sales channels and strengthening marketing activities.


The team was recognized for its execution capability and creativity in developing a differentiated marketing strategy based on actual products and implementing it in the market. At the Local Impact Market final presentation, the team was awarded the Grand Prize by the Chairman of the Korea Student Aid Foundation.


Team leader Kwon Chan-joo commented, “This was more than an opportunity to learn marketing knowledge ? it was a chance to experience the power of teamwork and the importance of communication skills essential in the field. The feedback from industry experts and company representatives provided invaluable insights into how our ideas could be applied in real markets and reinforced the importance of execution.”


The SCNU GTEP program, organized by the Ministry of Trade, Industry and Energy and the Korea International Trade Association, fosters regionally specialized young trade experts through practical training in trade operations, overseas market research, export consultations, and participation in trade fairs and exhibitions.


문의처

GTEP 사업단

책임자

단 장

이재은

061)750-3726

담당자

팀 장

임석현

061)750-5467

배포처

대외협력본부 대외협력과

책임자

과 장

김규환

061)750-3191

담당자

담 당

박세리

061)750-3001


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