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국립순천대학교 GTEP사업단, ‘2025 코리아 엑스포 인 파리’ 참가 에 대한 상세정보
국립순천대학교 GTEP사업단, ‘2025 코리아 엑스포 인 파리’ 참가
작성자 대외협력본부 등록일 2025.07.07

- 프랑스 박람회서 바이어 상담 20건, 전량 완판 등 성과 달성




국립순천대학교(총장 이병운)는 제19기 지역특화청년무역전문가양성사업단(이하 GTEP사업단, 단장 이재은) 소속 학생들이 협력기업과 함께 ‘2025 코리아 엑스포 인 파리(Korea Expo in Paris 2025)’에 참가해 주목할 만한 성과를 거두었다고 밝혔다.

이번 박람회는 613일부터 15일까지 프랑스 파리에서 개최되었으며, 한국무역협회(KITA)EXPORUM이 공동 주관하고, 산업통상자원부, 보건복지부, 중소벤처기업부 등이 후원했다. K-콘텐츠, K-푸드, K-뷰티, K-라이프스타일, K-테크 등 5대 분야를 중심으로 유럽 바이어 초청 상담회가 확대 운영되며, 한국 산업과 문화의 유럽 진출 가능성을 본격적으로 타진한 자리였다.

국립순천대 GTEP사업단 소속 학생 5명은 협력업체 이노플럭스 △SH&CO △수레인보우협동조합과 함께 부스를 운영하며 제품 홍보, 시음 및 체험행사, 바이어 상담, 후속 마케팅 지원 등을 수행했다.

이노플럭스는 향과 제형을 중심으로 한 체험형 마케팅을 통해 현지 소비자 반응을 이끌어 냈으며, 20건 이상의 바이어 상담을 통해 약 160만 달러 규모의 수출 계약 성과를 달성했다. SH&CO는 퀸톡스 브랜드의 마이크로 니들 제품과 기능성 치약을 중심으로 파리 패션위크 참가 디자이너 등과 후속 미팅을 성사시키고, 프랑스 진출 가능성을 모색했다. 수레인보우협동조합은 단호박식혜 400개를 전량 완판하고, 16건의 바이어 상담을 통해 약 2만 4,000유로 규모의 수출 상담 성과를 거두었다. 특히 인플루언서들의 자발적 SNS 홍보로 별도 마케팅 없이 현지에서 인지도를 높여 관심을 받았다.

참가 학생들은 현장 경험을 통해 실무 역량을 키우고 글로벌 감각을 체득하는 계기가 되었다고 입을 모았다. 최형찬 요원(무역학전공 4)프랑스 현지에서 K-뷰티의 가치를 직접 전하며 자신감을 얻었다고 밝혔으며, 박창윤 요원(경영학전공 4)현장의 어려움을 겪으며 준비의 중요성을 절감했고, 더 철저히 준비하겠다는 다짐을 하게 되었다고 전했다. 김동민 요원(법학전공 4)낯선 현장에서 언어가 통하지 않아도 따뜻한 소통이 가능하다는 걸 느꼈다고 말했다. 이엘림 요원(무역학전공 4)한국의 입지를 직접 체감하며 소통의 어려움 속에서도 값진 경험을 쌓았다고 소감을 전했다. 김가영 요원(무역학전공 3)짧은 시간이었지만 열린 자세로 소통하며 많이 배우고 의미 있는 시간을 보냈다고 밝혔다.

한편, 국립순천대학교 GTEP사업단은 이어서 629일부터 71일까지 미국 뉴욕에서 개최된 ‘2025 하계 팬시푸드쇼(Summer Fancy Food Show)’에도 참가해 국내 중소·중견기업의 북미 시장 진출을 지원했다. 향후에도 다양한 글로벌 박람회에 참여해 실전형 무역 교육과 지역기업 해외 판로 개척을 적극 지원할 계획이다.




Sunchon National University GTEP Team Achieves Remarkable Results at Korea Expo in Paris 2025

? Over 20 buyer consultations and sold-out products highlight success in European market entry


Sunchon National University (President Lee Byung-woon) announced that student members of its 19th Glocal Trade Expert Incubating Program (GTEP), led by Director Jae-eun Lee, achieved notable success at the Korea Expo in Paris 2025, held in collaboration with local partner companies.


The expo took place from June 13 to 15 in Paris, France, and was co-hosted by the Korea International Trade Association (KITA) and EXPORUM, with support from the Ministry of Trade, Industry and Energy, the Ministry of Health and Welfare, and the Ministry of SMEs and Startups. As a major business platform for Korean industry and culture in Europe, the event showcased five key sectors ? K-Content, K-Food, K-Beauty, K-Lifestyle, and K-Tech ? and featured expanded buyer consultations to support Korean companies’ entry into the European market.


Five GTEP student members from Sunchon National University participated in the exhibition alongside three partner companies: Inoflux, SH&CO, and Sure Rainbow Cooperative. The team assisted with product promotion, tastings, interactive booths, buyer consultations, and follow-up marketing support.


Inoflux attracted strong interest from local consumers through sensory-based product experiences, leading to over 20 buyer consultations and securing export contracts totaling approximately USD 1.6 million. SH&CO showcased its QueenTox microneedle skincare line and functional toothpaste, drawing attention from visitors and arranging follow-up meetings with designers participating in Paris Fashion Week to explore entry into the French market. Sure Rainbow Cooperative sold out all 400 units of its pumpkin rice punch product, and through 16 buyer consultations, achieved export deals totaling around EUR 24,000. Particularly noteworthy was the organic promotion by local influencers on social media, which boosted brand recognition without additional marketing costs.


The participating students shared that the experience significantly strengthened their practical skills and global business awareness. Choi Hyung-chan (Senior, International Trade) stated, “Promoting the value of K-Beauty directly in France gave me great confidence.” Park Chang-yoon (Senior, Business Administration) added, “Facing challenges onsite helped me realize the importance of preparation, and I’m determined to be even more thorough in the future.” Kim Dong-min (Senior, Law) said, “Even without perfect language fluency, I felt the power of warm communication.” Lee El-lim (Senior, International Trade) reflected, “I could truly sense Korea’s growing global presence and gained valuable experience despite the communication barriers.” Kim Ga-young (Junior, International Trade) noted, “Although the time was short, I learned a lot through open-minded interaction in an unfamiliar language environment.”


Following this success, the GTEP team also participated in the 2025 Summer Fancy Food Show held in New York City from June 29 to July 1, supporting small and medium-sized Korean enterprises in expanding into the North American market. The GTEP program at Sunchon National University plans to continue offering field-oriented trade education and actively supporting local companies in entering global markets through various international trade fairs.


문의처

국립순천대 GTEP 사업단

책임자

단 장

이재은

061)750-3726

담당자

팀 장

임석현

061)750-5467

배포처

대외협력본부 대외협력과

책임자

과 장

김규환

061)750-3191

담당자

담 당

박세리

061)750-3001



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