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- SNS 팔로워 26배 증가·현장 운영 성과도

국립순천대학교(총장 이병운)는 제19기 지역특화청년무역전문가양성사업단(GTEP사업단, 단장 이재은) 소속 일본어일본문화학전공 오세나(3년), 오류경(3년) 요원이 중소벤처기업부와 대·중소기업·농어업협력재단이 지원한 중소기업 해외 진출 행사 ‘K-COLLECTION’에 협력업체 티즌(TEASON)과 함께 참가해 실질적 성과를 거뒀다고 밝혔다. 이번 ‘K-COLLECTION’ 행사는 지난 5월 8일 B2B 수출상담회를 시작으로, 5월 9일부터 11일까지 일본 마쿠하리멧세에서 열린 ‘KCON JAPAN 2025’와 연계해 개최되었다. 뷰티, 식품, 콘텐츠 등 다양한 K-제품이 함께 소개되었으며, 국내 중소기업 39개사가 참가하여 글로벌 고객을 대상으로 활발한 판촉 활동을 펼쳤다. 국립순천대 GTEP사업단은 협력업체 티즌(TEASON)과 함께 제품 시음, 고객 응대, 이벤트 운영 등 B2C 판촉 활동을 진행했다. 특히, 박람회 기간 동안 SNS 팔로우를 유도하는 ‘샘플 증정 이벤트’를 기획·운영하며 팔로워 수를 99명에서 약 2,600명 이상으로 증가시키는 성과를 거뒀다. 부스 운영에 있어서도 물품 준비, 경품 및 홍보물 제작 등 철저한 사전 준비를 바탕으로 체계적인 현장을 선보였으며, 일본어를 활용한 고객 응대와 제품 소개·판매를 통해 방문객의 만족도를 높였다. 오세나 요원은 “실제 무역 현장에서 일본어 소통과 고객 응대 경험을 쌓으며 무역 실무 역량을 크게 향상시킨 소중한 기회였다.”고 전했다. 오류경 요원은 “현장 경험을 통해 고객 유치와 판매 전략을 직접 실천하며 마케팅 실전 감각과 자신감을 키운 뜻깊은 기회였다.”고 말했다. 한편, 국립순천대학교 GTEP사업단(Glocal Trade Expert Incubating Program)은 오는 6월 5일부터 8일까지 열리는 ‘2025 베트남 호치민 국제 프리미엄 소비재 전시회’에 참가해, 한국 기업 제품의 베트남 시장 진출을 위한 홍보 및 상담 활동을 펼칠 예정이다.
Sunchon National University GTEP Students Achieve Results at ‘K-COLLECTION’ in Japan
Sunchon National University (President Byung-Woon Lee) announced that third-year students Sena Oh and Ryu-kyung Oh, from the Department of Japanese Language and Culture and members of the university’s 19th GTEP (Glocal Trade Expert Incubating Program) team, successfully participated in the K-COLLECTION event held in Japan. The students represented Sunchon National University’s GTEP Center (Director: Professor Jae-eun Lee), in collaboration with their partner company TEASON, as part of a national initiative supported by the Ministry of SMEs and Startups and the Korea Commission for Corporate Partnership.
The K-COLLECTION event began with a B2B export consultation session on May 8 and was held in conjunction with KCON JAPAN 2025, which took place from May 9 to 11 at Makuhari Messe in Japan. The event showcased a wide range of K-products in beauty, food, and content categories, attracting participation from 39 Korean SMEs engaged in active global marketing efforts.
Sunchon National University’s GTEP team worked with TEASON to carry out B2C marketing activities, including product sampling, customer engagement, and event operations. In particular, they successfully organized a sample giveaway event that encouraged social media follows, resulting in a dramatic increase in TEASON’s followers from 99 to over 2,600 during the exhibition period.
The booth was operated with detailed pre-event preparation, including product setup, promotional materials, and giveaway planning. The students conducted customer service and product demonstrations in Japanese, significantly enhancing visitor satisfaction and showcasing their practical communication and sales skills.
Sena Oh commented, “This was a valuable opportunity to enhance my practical trade skills through real-time customer engagement and Japanese-language communication in an international setting.” Ryu-kyung Oh added, “Gaining hands-on experience in customer acquisition and sales strategy was a meaningful step toward building real-world marketing confidence.”
Meanwhile, the Sunchon National University GTEP team is scheduled to participate in the 2025 Vietnam Ho Chi Minh International Premium Consumer Goods Exhibition from June 5 to 8, where they will conduct promotional and consulting activities to support Korean companies entering the Vietnamese market.
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