메인메뉴 바로가기 본문으로 바로가기

게시판

HOME 교육과학연구소게시판
김정희 교수 특강 자료 (2017년 및 2019년) 내러티브 탐구 질적 연구: Fostering the Student’s Bildung 에 대한 상세정보
김정희 교수 특강 자료 (2017년 및 2019년) 내러티브 탐구 질적 연구: Fostering the Student’s Bildung
작성자 사범대학 등록일 2021.07.29

2019년 7월 25일 오후 2시-4시에 특강  (교수 역량 강화 워크샵)


사범대 1호관 305호


주제: 내러티브 탐구와 도야


강사: 김정희 교수 Texas Tech University (미국)


Fostering the Student’s Bildung through Philosophical Exercises (Ask?sis): Implications for Curriculum Theory 


Jeong-Hee Kim In Collaboration with Crystal, Richard, and KirkTexas Tech University, U.S.A  


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


날짜:  2018년 7월 31일 (화요일) 오후 3-5시
장소:  순천대학교 사범대학 1호관 3층 305호 강의실

강사: 김정희 교수 Texas Tech University (미국)
 
주제: 교육에서의 내러티브 탐구


Martinie, S., Kim, J. H., & *Abernathy, D. (2016) “Better to be a pessimist”: A narrative inquiry into math teachers' experience of the transition to the Common Core. Journal of Educational Research.


Kim, J. H. (2012). Understanding the lived experience of a Sioux Indian adolescent boy: Toward a pedagogy of hermeneutical phenomenology in education. Educational Philosophy and Theory, 44 (6), 630-648.

                    

Macintyre Latta, M. & Kim, J. H.(2011). Investing in the curricular lives of educators: Narrative inquiry as Pedagogical medium. Journal of Curriculum Studies, 43 (5), 679-695. (Acceptance rate: 6%)

                    

Kim, J. H. (2011). Narrative inquiry into (re)imagining alternative education for at-risk students: A case study of Kevin Gonzales. International Journal of Qualitative Studies in Education, 24 (1), 77-96. (Acceptance rate: 10%)



첨부파일
맨위로 가기